Geoblog.pl    wpogoniza    Podróże    Szkocja na zywiol 2009    przed wyjazdem

przed wyjazdem

Norwegia
Norwegia, Kopervik

A wiec nadszedl czas na kolejna, z braku czasu, mini podroz, tym razem zupelnie na zywiol, czyli sama, z plecakiem, bez noclegow i wyznaczonej trasy.
Jutro rano lece do Edynburga.I to jedyne, co wiem na pewno. Gdzie mnie dalej zaniesie, zobaczymy:)
Probowalam zalatwic sobie jakis nocleg przez CS, ale chyba widac za pozno porozsylalam wiadomosci, bo tylko jedna osoba mi odpowiedziala, ze no niestety, ale jakis znajomy juz przyjezdza. W zwiazku z tym zarezerwowalam na szyko 2 noce w Westend Hostel w dormie w Edynburgu, cena bardzo przystepna 10 £ za noc. Okazuje sie, ze Edynburg o tej porze roku jest bardzo popularnym celem turystycznym, pewnie z racji majacych miejsce festiwali, bo ow hostel znalazlam chyba za 10-tym podejsciem, reszta nie miala wolnych miejsc.
Zarys podrozy mam z grubsza ustalony (bardzo z grubsza), chcialabym objechac Szkocje dookola:), koniecznie zachaczajac o gory, jakby pogoda i okolicznosci pozwolily to moze wejsc na Ben Nevis, czy cos podobnego.
Chwilowo wracam do pakowania. Lece ryanairem i proboje zmiescic sie w bagazu podrecznym. Niby wagowo nawet mi to wychodzi, ale rozmiar jakby ciut za duzy tego plecaka. No nic, zobaczymy rano, czy trafie na jakas zolze, czy moze jednak przymkna odrobine oko:)

Jozin
Jozin - 2009-08-02 00:22
Szkocja wydaje się małym krajem, ale tyle tam do zobaczenia... Ja byłem trzy razy i widziałem kawałek. Jeśli chodzi o góry to najbardziej widowiskowy jest dziki północny zachód, np. Loch Torridon albo Black Cuillin na wyspie Skye. Na większość gór nie ma ścieżek (na Ben Nevis jest), ale też na więkoszść można wejść z tobrymi butami po prostu idąc prosto pod górę (osobiście to mi najbardziej odpowiada). W górach są płoty, bo oni wszystko grodzą, ale można je spokojnie przeskakiwać. Z Glasgow do Fort William (albo odwrotnie) warto jechać pociągiem słynną West Highway Railway, widoki niesamowite.

W górach zwłaszcza na północy i zachodzie latem są te wstrętne muszki zwane midges. Polecan Avon Skin So Soft na ich odstraszenie. Wszyscy tego używają i można to kupić w każdym sklepie turystycznym.

Polecam też udać się do jakiegoś pubu w Glasgow na tradycyjny szkocki taniec keilith (nie wiem dokłądnie jak się to czyta), nie jest trudne, a zabawa niesamowita.

Ogólnie gdzie nie pojedziesz, to będzie dobrze. Wydaje mi się, że w Szkocji nie ma brzydkich i nieiekawych miejsc, przynajmniej ja nie widziałem takich. A Szkoci to bardzo w porządku ludzie i nawet z czasem można ich akcent załapać. Powodzenia!