Geoblog.pl    wpogoniza    Podróże    NY swiatecznie    od Battery Park przez China Town, Little Italy, Rockefeller Center do Muzeum Historii Naturalnej

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, New York

Po tych kilku dniach nicnierobienia i siedzenia w domu postanawia dzis dotrzec na Manhatan, chociazbym miala w plaw poplynac, albo tunel kopac. Takze i dzis w drodze na metro zaczepia mnie pewien mezczyzna i informuje, ze metro nie chodzi. Trzeba podjechac autobusem w przeciwna strone, a potem gdzies dalej wsiasc w pociag/ metro. Nie bardzo wiem, ktory autobus wziac, ale wsaidam w nadjezdzajacy, bo zdaje sie, ze wszystkie zmierzaja w te sama strone. Kierowca autobusu jest niezmiernie nieuprzejmy i krzyczac na mnie bez powodu doprowadza mnie do lez. Oplate za bilety mozna uiscic tylko w monetach, ktorych ja chyba nie mam odpowiedniej ilosci, a i tak nie udaje mi sie dowiedziec, ile to mam zaplacic. Koniec koncow kaze mi usiasc bez placenia. opytuje pasazerow, gdzie wysiasc i po pewneym czasie siedze juz w metrze. Plan na dzis to sprobowac sie dostac na statue. Niestety po dojsciu na przystan okazuje sie, ze promy w dniu dzieijszym nie jezdza. No i masz babo placek. Jakos wszystko tu pod gorke. No nic, trzeba zrewidowac plan, w dalszym ciagu jest masa rzeczy do zobaczenia. Postanawiam po prostu ruszyc przed siebie w gore Manhatanu. Spacer zajmuje mi jakies dobre 5h, a przyznam, ze chodze dosc szybko. Po drodze zahaczam o chinska dzielnice, dzielnice wloska. Dochodze znowu pod Rockefeller Center, gdzie znajduje sie ta duza choinka. Masa ludzi. Jest tam tez lodowisko, ktore mozna sobie z gory podziwiac. Plan zaklada dojscie do Muzeum Historii Naturalnej. Udaje mi sie dojsc ok godz 15.40, a wiec do zamkniecia (chyba godz 17) pozostalo niewiele zasu. Bilet studencki kosztuje 12$. Mozna zaplacic karta w automacie (idzie troche szybciej) lub poczekac w kolejce do kas. Nikt legitymacji nie sprawdza. Nie zebym kogos tu namawiala do podawania sie za studentow, bo pewnie moze sie zdarzyc, ze ktos, gdzies, kiedys o te legitymacje zapyta, ale podczas tego wyjazdu, tam gdzie korzystalam z ulgi, nikt o to nie pytal.
Muzeum jest oczywiscie wielkie i pewnie moznaby tam tydzien spedzic i wszystkiego nie zobaczyc. Mi udaje sie "przebiec" przez najwazniejsze sale. Zbiory obejmuja m.in. rozne grupy ludzkie jak np mieszkancy Pacyfiku, Ameryki Srodkowej etc, zwierzeta, zarowno w postaci kosci i wypchanych "skor", slynne szkielety dinozaurow, mineraly, pochodzenie czlowieka etc. Jest tez centrum kosmiczne, ale tam trzeba kupic dodatkowy bilet.
PS Zdjecia z tego dnia wkleily mi sie przez pomylke poprzedniego dnia.