Geoblog.pl    wpogoniza    Podróże    NY swiatecznie    zwiedzanie Manhatanu

zwiedzanie Manhatanu

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, New York

Wysiadam na 34-tej i udaje sie na poczatek do Empire State Building. Pod budynkiem zaczepiaja nas "koniki" i oferuja bilet przyspieszony bez stania w kolejkach, jedyne..52 $. Wyczytalam wczesniej w przewodniku, ze bilet kosztuje 20, wiec ide stac w kolejke. Bilet na 86 pietro kosztuje 21$, troche trzeba w roznych kolejkach postac, ale na te ilosc ludzi, jaka tam sie przewija to i tak mysle, ze idzie to bardzo sprawnie. Na gorze wieje niemilosiernie, ale panorama rzeczywiscie warta zobaczenia. Widok 360 stopni, mozna poodnajdywac rozne punkty i znane miejsca. Pomimo, ze na gorze za duzo czasu sie nie spedzi, to uwazam, ze jednak warto tam wjechac.
Po zejsciu na dol ide z mapa przed siebie w gore Manhatanu, z zadarta glowa. Osobiscie przyznam, ze nic mnie nie zachwyca w taki "wow, jak cudownie"-sposob, ale wysokosc budynkow jest rzeczywiscie imponujaca. Laze tak sobie zahaczajac o Time Square, Chrystler Building, katedre Sw Partyka, Central Park. Na tym lazeniu schodzi mi caly dzien, wiec powoli udaje sie do metra i w strone domu. Metro jest raczej obskorne. Niektore stacje to nawet bardzo. Troche przypomina mi metro londynskie, ale osobiscie uwazam, ze londynskie jest troche lepsze. No ale pewnie nie ma sie co dziwic, jesli pomysli sie o liczbie osob zamieszkujacych NY i codziennie przewijajacych sie przez metro.
Skyline Manhatanu jest rzeczywiscie ladny z oddali, ale po drodze metra (a jade nim ze 40min) okolice malo ciekwae. Te domy jakies takie koslawe, jak z tektury...

zula - 2010-12-24 09:41
...życzę radosnych Świąt Bożego Narodzenia !! pozdrawiam
...chyba coś musisz zrobić z najadem na mapy bo przed Rzymem byłaś w Afryce a teraz jeździsz po Ameryce- ustawiając mapę trzeba cierpliwości ale ...oczywiście się uda !!! powodzenia ! :)

zula - 2010-12-24 09:44
...chodziło oczywiście o najazd na mapę ...zjadłam "z" ...przepraszam

Mario
Mario - 2010-12-25 03:10
Newark w NJ i New York to dwie skrajnosci, mysle ze NY ci sie spodoba, zycze Zdrowych Wesolych Swiat... Pozdrawiamy Ania

wpogoniza
wpogoniza - 2010-12-25 19:12
Tak, wiem, cos z ta mapa nie chce wyjsc. Kopenhaga w ogole sie nie pokazuje, a jak wpisze to tam na dole wyskakuje. Nowy Jork tez jakos nie tam, gdzie trzeba. Pewnie po powrocie bede probowac to poprawic. Dziekuje za zyczenia! I rowniez wszystkiego dobrego i wielu ciekawych podrozy w Nowym Roku!

mirka66 - 2010-12-26 14:31
Wesolych Swiat i szczesliwego Nowego Roku 2011.