Geoblog.pl    wpogoniza    Podróże    Szkocja na zywiol 2009    Dundee, Perth, Stirling

Dundee, Perth, Stirling

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Stirling

W planie na dzis bylo dostanie sie do Glencoe, niestety, pomimo porannej pobudki, okazalo sie, ze jedyny autobus tego dnia odjechal. No ale po kolei.
Na poczatek i tak trzeba bylo pojechac do Dundee i przesiadac sie dalej, wiec postanowilam upiec dwie pieczenie za jednym ogniem i sie szybko po miescie przeleciec. Miasto jak miasto, nic ciekawego, nie zachwycilo mnie. Chyba najwieksza atrakcja jest statek ekspedycji polarnej Discovery. Po szybkim obejrzeniu miasta udalam sie na dworzec, a tam sie okazlo, ze na przesiadke do Perth trzeba jeszcze godzine poczekac. hmm:/Po dojechaniu do Pert wycwanilam sie i od razu zapytalam o nastepne polaczenie, aby uniknac zbednego czekania. No i klops, okzalo sie, ze moj autobus odjechal. Pomyslalam, ze w takim razie zostane na noc w Perth. Udalam sie na info, by dowiedziec sie o hostele no i znowu klops, bo hosteli w Perth nie ma, sa tylko b&b oraz hotele, a przy szybko kurczacym sie budzecie...No wiec szybka decyzja- obejrzec Perth i ruszyc dalej. Misto niewielkie, calkiem sympatyczne, ma nawet muzeum i galeri sztuki, w ktorej nawet jest conieco do obejrzenia. Mozna posluchac odglosow ptakow, wsadzic cos pod mikroskop, podotykac...:)
Z Perth udalam sie do Stirling i tu zatrzymalam sie w hostelu Willy Wallace- dosc obskurne miejsce musze przyznac, no ale juz mi sie nie chcialo z plecakiem po miescie biegac (sa tu 2 hostele, drugi w okolicy zamka). Lozko w kobiecym dormie, hehe, 15 £, net 1£ za 1/2h.
Stirling przypadl mi do gustu, zamek 9£, kilka kosciolkow, jeden bardzo malowniczo polozony przy starym cmentarzu z widokiem na zamek. Po drugiej stronie rzeki znajduje sie Wallace Monument, tez warty obejrzenia, choc spacer dosc dlugi. Ciag dalszy nastapi...